Hogyan válasszon megfelelő irodabútort?

Egy munkahely bebútorozása éppen ugyan olyan fontos, mint a megfelelő alkalmazott kiválasztása, hiszen a modern, letisztult irodabútorok megteremtik az ideális munkakörnyezetet. Természetesen az sem mindegy, hogy a keresett irodabútorokat milyen tevékenységre fogjuk használni.

Egy asztalt használhatunk adminisztratív munkára, tervezhetünk rajta, vagy csak számítógépes tevékenységet végezetünk rajta. A tevékenység viszont számos paramétert meghatározhat, mint például az asztalfelület nagyságát, vagy éppen az asztalok közti távolságot.

A szekrények minőségét és számát, viszont a tárolandó dokumentumok darabszáma, illetve annak bizalmas jellege határozza meg, például hogy egyszerű tárolási funkciót kell ellátniuk, vagy zárhatónak kell lennie.

A rendelkezésre álló terület, az iroda nagysága is nagyban befolyásolja, milyen és mennyi irodabútort lehet elhelyezni úgy, hogy azok kényelmesen hozzáférhetőek legyenek. Ilyenkor sok kérdésre kell még választ adnunk, mint például mennyi munkaállomásra van szükség az adott helyen és azoknak milyen távolságra kell egymástól lenniük, hogy ne zavarják egymást a munkavégzők. Ha kisebb a rendelkezésre álló tér, akkor praktikus több munkaállomásos kombinációkat tervezni.

Nem utolsó sorban azt is figyelembe kell venni, hogy szükség van-e elkülönített tárgyalóra az irodában, az ügyfelek fogadására vagy a napi szintű megbeszéléshez.

Az irodabútorok beszerzésekor, ezeket a szempontokat számba kell venni, hogy mire is van valóban szükségünk.